Log inRegister
Submit Complaint

redbus.com

India,
Maharashtra

Consumer complaints and reviews about redbus.com

Ashish prabhu
 
Aug 23, 2016

Refund status

I have cancelled a ticket on Aug 11 journey banglore- manipaI have called them so many time asking refund status of mine.Those people tell it's already refunded.
but when I cross verified they don't refund at all.
they are big online fraud company,who eat customer money.
Guys please don't ever book tickets through them.!!
Thanks
jithinjose2
 
Aug 22, 2016

Fraud ticketing company

I am an unregistered user, I have complaint about ticket Ticket no: TJ9C29389583.

The ticket is for Ernakulam to Bangalore trip on 16th Aug 2016.

The service : SKYLINE TRAVELS , A/C Semi Sleeper (2+2)
Reporting Time : 07:45 PM, Angamaly,

This is the worst experience i had, i will explain the problems.

1. Arrived at 2hours 30min late
As in the ticket the bus was scheduled to arrive at Angamaly at 08:00 PM. I was present in location from 7:40PM. Since bus didn't arrive by 8:15, i called the number which is in the email. first few times it was ringing and they didn't attend the call. After few tries the attent the call and said bus is late by 1 hour 30 minutes. And give me different travels name. I waited 1:30 hours, and called again and they didn't attend the call. and bus finally comes 2hours 30minutes late.

2. Did get the bus and seat i booked for
Since i had back pain i only book middle seats, so i booked Seat 18. The bus comes was worst and different travels it was named 'Nellippilly travels'. And almost all the seats are filled, and i got front seat. It is the worst travel i ever had and it only have local bus quality.

3. DIdn't complete the full travel.
They acted like bus has damaged near hosur, and after a long wait they called another local bus. I am not explaining quality of that bus. Since they does not have a Karnataka permit, the can't get to the bangalore because of they are created this 'problem' to the bus. And it arrived late by many hours.

Usually i didn't send complaint if bus is late by few minutes and any minor issues. But this not a simple issue, redbus can contact anyone booked ticket on that trip and confirm this.

I want redbus to investigate on this and get fine from this travel services and refund it to all the people travelled on the service. And i spend time on writing this email and will spend more time if we didn't get the proper response on this. Expecting a response as soon as possible.
jithinjose2
 
Aug 22, 2016

Worst service ever

I am an unregistered user, I have complaint about ticket Ticket no: TJ9C29389583.

The ticket is for Ernakulam to Bangalore trip on 16th Aug 2016.

The service : SKYLINE TRAVELS , A/C Semi Sleeper (2+2)
Reporting Time : 07:45 PM, Angamaly,

This is the worst experience i had, i will explain the problems.

1. Arrived at 2hours 30min late
As in the ticket the bus was scheduled to arrive at Angamaly at 08:00 PM. I was present in location from 7:40PM. Since bus didn't arrive by 8:15, i called the number which is in the email. first few times it was ringing and they didn't attend the call. After few tries the attent the call and said bus is late by 1 hour 30 minutes. And give me different travels name. I waited 1:30 hours, and called again and they didn't attend the call. and bus finally comes 2hours 30minutes late.

2. Did get the bus and seat i booked for
Since i had back pain i only book middle seats, so i booked Seat 18. The bus comes was worst and different travels it was named 'Nellippilly travels'. And almost all the seats are filled, and i got front seat. It is the worst travel i ever had and it only have local bus quality.

3. DIdn't complete the full travel.
They acted like bus has damaged near hosur, and after a long wait they called another local bus. I am not explaining quality of that bus. Since they does not have a Karnataka permit, the can't get to the bangalore because of they are created this 'problem' to the bus. And it arrived late by many hours.

Usually i didn't send complaint if bus is late by few minutes and any minor issues. But this not a simple issue, redbus can contact anyone booked ticket on that trip and confirm this.

I want redbus to investigate on this and get fine from this travel services and refund it to all the people travelled on the service. And i spend time on writing this email and will spend more time if we didn't get the proper response on this. Expecting a response as soon as possible.
vishnua
 
Aug 22, 2016

Total dissatisfaction with redbus and the bus services

Myself had booked the tickets from Hosur to Chennai - through SRS bus and Chennai to Hosur - through Shama sardar travels.

1. While boarding day morning from SRS travels one operator called and told that the bus has been cancelled and you book the another bus ticket as you wish and you can apply for the refund though red bus only. But boarding time is 4.45pm and call came 9.30am in the morning and the operator not taken responsibility for allocating another bus and providing the refund even though the total cancellation lies with the bus operator only. Also while checking the refund policy it is mentioned that more than 24 hrs from the journey timing then the refund will be less.
2. Then we have to forcefully take the another tickets which everybody knows that last minute booking will be at higher cost.
3. Then from redbus 1 message came like thank you for booking with SRS and pls note this emergency no. which is specially assaigned for female passengers, and I have just tried to reach that no. both given no. is in switch off state - So redbus sent message for the cancelled bus and also no working numbers,
4. Then I have booked the SRM transports and the boarding point mentioned in the message is one place and after reaching that place they asked me to go back 1 km far from that location. With my 4yrs kid it was horrible for me to go into that location that too no auto is allowed to go to that place, even though I have gone by walk that bus standing in the location were staright a way we cannot get in due to barrigades. Ridiculous?
5. While coming shama sardar bus from Chennai - Though in Chennai no AC is working properly, and inbetween bus operator switching off the AC frequently and all the passengers with the kids screeming out for "Switch on AC" each and every time - Horrible?
6. Then while coming also redbus sent - emergency no. for ladies and that too was in switch off condition only.
V.Nandakumar
 
Aug 19, 2016

Late pickup

I had booked 2 tickets on 19|07|16 from Chennai to trichy in KPN 9:30 p.m. boarding at Tambaram . I was there by 10p.m as the reporting time was 10:15 p.m. But the bus came only by 11:45p.m. Till sich time there was no response from the operators. Even when asked reply came very rudely. The bed was with sand dust n no cleaning done. The step to claimb was to high n my ailing wife had a tough time to board the bus. Also since 10 p.m all were standing in the road as there was no comfort for passengers to sit ,even after paying hefty fare as ticket fare. It was totally very horrible. People are taken to task by this type of business people who never travelled in their own operated bus. It is we only to pity ourselves.
SRreeraj
 
Aug 19, 2016

No refund

Booked bus ticket from Chennai to Coimbatore 11 august 2016 10 pm via redbus in Aishwarya travels. after long conversation support peoples said bus has been cancelled and they don't have another bus to make the travel. and you will get the refund. after 10 p.m how we peoples will travel. more over still the refund has not been came. i was regularly booking in rebus. but now feared,, if i travel with my family and the bus got cancelled what we can do in emergency cases. cant trust these people. seems GOVT bus maintenance is not there but for sure ,they will arrange some other bus. pathetic.
arun4880
 
Aug 18, 2016

Vendor did not pick call

Hi Team,

Please note that I was in the Boarding point on time and was calling the contact number 9840937910 continuously to check the status of the bus, there was no response. It was disconnected and not attended to whenever I called. I also messaged that number "I am waiting in my pick up point Guindy Asarkhan Bus Stop please respond".

For your information, I also called red bus support thrice since there was no response, in the first call the executive said she would arrange a call back from the service provider, I called again stating there was no response, the second executive gave me a Chennai Landline number to call and check, no body would attend that number, the third executive from Red bus gave me a Bangalore number, which again no body would pick up. I finally called again to Red bus stating I would like to cancel the ticket, the red bus executive said it could be processed for a refund. Please check your logs.

Kindly tell me if the person holding the number 9840937910 had at least once attended the call and told the status and location of the bus I would not be writing this email. If people are busy not to attend calls then why is that number given in the ticket for contact.

Team: If the service provider states that he had attended the call and given me the location and status of the bus or had called me when I did not board the bus at my pick up point, I would never ask for my refund.

If the service provider states that he did not do it and accepts what I have stated, please process the refund as soon as possible.

17days have gone by still no response from the team, every two days I keep asking the team for a response.

Regards,
Arun Prasad J.S.
9841195519, Ticket Number: Ticket - TJ8W49586493, Case Number: #RB-582016-738127, #RB-582016-739361 and #RB-1082016-756447, Date of Travel: 1st August 2016.
Swati Birla
 
Aug 18, 2016

Unreasonably priced bus tickets from Jodhpur to Udaipur

Dear Team,

Red BUS – Going by the brand name we assumed that you try providing customers a comprehensive choice of bus operators , with varied departure times and prices to customers. We chose you among other such operators. We had booked 2 bus tickets from Red Bus approximately over a month in advance prior to travel.

The ticket details are as follows:-

S No Travel Route Distance (KM) Travel Agency Coach Type Date of Travel Persons Travelling Total Fare Paid
1 Jodhpur to Udaipur 265 Kamlesh Travels A/C Sleeper 2+1 14th August 2 (Sudarshan Somani & Swati Birla) 2030
2 Udaipur to Mumbai 753 Neeta Tours and Travels A/C Sleeper 2+1 15th August 2 (Sudarshan Somani & Swati Birla) 2436

Can you please justify or rather explain as to why was the Jodhpur to Udaipur Travel Ticket so expensive, while we checked on the same day of travel for similar AC Sleeper bus coaches locally in Jodhpur, they said that the Maximum Fare per ticket will be Rs.450 and that too on the long weekend of Independence Day.

This meant we have been charged by almost over the double fare that we were supposed to pay.

You can clearly see that the amount we have paid for distance of 753 kms(Udaipur to Mumbai ) & 200 KMs( Jodhpur to Udaipur) was almost the same.

Can someone from your team please look into this as this has generated a serious level of dissatisfaction and we feel cheated since we have been charged double.

Could you also liase with the travel agency as well as to why were the prices of the bus tickets so high despite the fact that we booked tickets a month in advance.

I am seriously disappointed in your comprehensive set of services and looking for a revert on this asap

Regards
Swati Birla
+91-9702003449
subhashis54
 
Aug 13, 2016

Not booked the Tickets by RedBus

subhashisganguly54@gmail.com>
Date: 14 Aug 2016 00:57
Subject: Need urgent action
To: <support@redbus.in>
Cc:

Hi ,
I have booked ticket through Red Bus for trvelling on 16th August from Tirupathi to Hyderabad .Although the amount was received by Red Bus but the ticket could not be generated and I received following msg:

From: "Support redBus" <support@redbus.in>
Date: 13 Aug 2016 21:53
Subject: Your transaction at redBus has failed
To: Date: 13 Aug 2016 21:53
To: <subhashisganguly54@gmail.com>
Cc:

Dear Customer,

Your trip id is: 97724467.

We have received your payment of Rs. 5000. We are sorry that we could not book the seat you chose.

Our customer care officer will get in touch with you shortly. You may choose to book a seat or request for a refund then.

Best regards,
redBus.in

For Redbus's mistake only i am not sure i will make my trip or not , because i had only 5000 and i paid to redbus, but redbus is saying i have to book new tickets , but i dont have money.
This Tirupathi trip is very very important trip for me.So i will forward this case to consumer forum and will check what they can do for me.

Subhashis Ganguly
subhashisganguly54@gmail.com
A Roy Burman
 
Aug 5, 2016

Refund of Rs.1100/-

On 5th August 2016, I tried to purchase a ticket through Red Bus for trvelling on 13th August from Ahmednagar to Anand by Shrinath Travels. Although the amount was received by Red Bus but the ticket could not be generated and I received following msg:
From: <redbusSupport@redbus.in>
Date: Fri, Aug 5, 2016 at 12:21 PM
Subject: Complete Your Booking Now
To: royburman@gmail.com


Dear Ashis Roy Burman,

We have received your payment of Rs. 1100. We are sorry that the booking did not go through.
Please Click here to make a new booking.

Note: Your refund for previous transaction has been initiated already.

Regards,
redBus.in

Despite trying number of times neither I could send mail to your mail id nor I could speak to anyone at the numbers given. I shall appreciate it if the amount is refunded within 48 hours.

Ashis Roy Burman
royburman&gmail.com
7720019370
Aishwarya Muralidharan
 
Aug 5, 2016

Plying of Manish travels bus without permits

Sir,

I had booked through your redbus website for a Manish Travels bus from Chennai to Bangalore on 5/8/16 which was scheduled to leave Chennai at 11:30pm and reach Bangalore at 6:30 am on 6/8/16.
At the hosur check post, this bus was caught by the RTO and the driver was not carrying the required documents of the bus due to which it was not allowed to travel till Bangalore. The passengers of the bus were made to get down without any information of what has taken place.
The passengers were forced to find their own means to travel to Bangalore without any support from the bus driver who was at fault for this situation.
I've had the worst experience with these travels and will never book through your service again yet I would like to bring this to your notice. I demand redbus to give me a refund for the deficiency of service provided.
Thank you.
Priyanka Gandham
 
Aug 3, 2016

Refund

Hello To whomever it may concern, I have booked my ticket by mistake on Aug 3 instead of aug 16 and i canceled it at 8:00 PM and the scheduled time is at 10PM.The refund amount i got is 47.60.And now you are taking both my amount and the other passengers amount(780+780). Is there anything fair on this and you are just refunding me the AC service tax amount.Atleast refund the half amount as there is mistake from my end.
rinkulohi
 
Jul 31, 2016

refund of ticket

I payal lohi booked ticket from ahmednagar to nagpur of skyline bus Timing of travels was 8 pm on 31st july 2016 Ac sleeper 2+ 1 as follows done online payment of Rs 860. your bus cancelled call came at 7.30 pm . refund my money. your travel agent doesnot make supplimentary arrangement . b.coz lot of problem faced by me on the spot. you created lot of inconveninece.


Ahmednagar
08:00 PM

Nagpur
07:45 AM
31 Jul 2016
TJ8W88557238
Ahmednagar- bhandari travels
Skyline Travels BrightSkyline
Upcoming

TRIP DETAILS
Skyline Travels BrightSkyline
A/C Sleeper (2+1)
08:00 PM - 07:45 AM
Duration 11hrs 45min
Ahmednagar- bhandari travels
Boarding point
TRAVELLERS DETAILS
payal lohi
female Age 24
23
Confirmed
PAYMENT DETAILS
Payment mode
State Bank of India (SBI) NETBANKING
Fare Break Up
Base Fare
RS. 800
Service Tax
RS. 48
Service charge
RS. 12
Yogesh r yadav
 
Jul 30, 2016

Cooling

- redBus mTicket -
Ahmedabad to Indore
<TIN> TJ8V42624869
<PNR> 46569309
<Travels> Chartered Bus
Not cooling
BALACHAND
 
Jul 27, 2016

Regarding Refund status

What do you think about pupils,as they are fools,idiots, and uneducated.If you think like that you only the mass fool.First of all you think,without customers Redbus was nothing.If you keep going with customers money.Surely one fine day Redbus will going close.
Awesome approach with customers regarding refund,customer pupils saying different answers like idiotic answers................................................................xxxxxxxxxxxxxxxx
BALACHAND
 
Jul 27, 2016

Regarding Refund status

I have booked ticket on july 7 2016,in that bus ticket was not confirmed but payment have debited from my account . It's ok.No problem I think they will act genuine.But the Redbus was playing very well with customers money.I was so disappointed .Really I am going to file a case against Redbus.

SRINIVASAN

9788008586

Service Ticket ID - RB-772016-650471
kba119
 
Jul 23, 2016

Money Not Refund

I had booked a ticket from Pune to Yavatmal for 8th July. Unfortunately bus got cancelled and the red bus team have my processed my refund amount on 7th July but I have still not received the refund amount.I have followed Up multiple times but I only get the assurance but no money.I Think I am only left with the option to lodge a complaint with consumer court against red bus as an harrasment.
aswin21
 
Jul 20, 2016

No Refund

I had booked a ticket from vijayawada to Hyderabad on 9th July. Ticket was not booked, but money debited from my account. I called to customer care and registered a complaint. they said money will be refunded within 7days. Its already 7days completed. Again I called to them, they said you will get a mail regarding status of refund within 6hours. But I did not receive any mail. Again I called to them they said "Don't worry, you will surely you will get your money, It was problem at bank side. we will initiate refund again, you will get money within 7days." i don't know how many 7days,i need wait like this. Its really waste service.

Aswin
9949479332
kumar555555
 
Jul 19, 2016

Telsang Travels worst experience

Hi All,

I had booked an online ticket from Pune to Belgaum for Telsang Travels Semi sleeper bus. I had a worst experience, which I would want to share so that no one would prefer travelling using Telsang Travels.

1. To start with, the door of the bus was broken. It was tied with rope. But unfortunately, during travel on the highway the rope tore and the door hit the road making a huge noise. The driver again tied the door and advised the passengers that he would not open the door anywhere inbetween till the bus reaches Belgaum. This caused inconvenience as there were instances where elderly passengers would want to get down for urination.
2. There was no co-driver, i.e., the single driver alone drove the entire route. This can be risky.
3. The bus didn't have a cleaner who helps in keeping the luggage. The driver had to at every pickup and drop point get out of the bus to give the luggage.
4. As it was raining, the rain water started pouring from the sealing of the bus, from the area where the round bulbs are fitted above the passenger seat. Many of the passengers got wet and had to shift to other seats within the bus (fortunately, there were a few empty seats in the bus so they shift)
5. The lights in the bus remained on during the entire travel. On asking the driver to switch off the lights, we got to know that there was some electrical wiring problem and thus he wouldn't switch off the lights.
6. As there were many seats still empty, the driver allowed many passengers to get into the bus after paying him some money at Katraj. This can be a safety issue as we cannot predict who the stranger is and can create nuisance.

I spoke to the driver before getting down and got to know that the owner of Telsang travels does not maintain the bus and asks driver to drive the bus in whatever condition the bus may be. All these issues have convinced me not to travel with TELSANG travels henceforth and I would urge others also to avoid travelling by Telsang
remykrishnan@gmail.com
 
Jul 11, 2016

Bus was cancelled & redbus not giving refund

Hi,

I had booked a bus from Kodai to Bangalore on Jun 27th. Just one hour before the travel the bus was cancelled. They made no alternate arrangements. I had to book a bus on my own.

Worst part is that redbus has not refunded my money yet. I have been changing them for 20 days now. They r slow to respond, they r unaware of their own bus schedules... they asked me for proof that bus was cancelled which I gave... and yet no refund or proper communication from them....

The worst travel operators ever!
Badrin
 
Jul 3, 2016

Shri Adhinath Travels staff behaves like a rowdy

Sir,

The staff of Shri Adhinath Travels behaved like a rowdy in public shouting and scolding at me. The bus (Shri Adhinath Travels) was supposed to leave at 10:20 pm tonight from Salem (to Chennai). However, it left at 11:02 pm. When I asked about the delay and asked him to start the bus, the staff shouted at me and used filthy language.

I request Redbus to look into this complaint and take necessary step.


Thanks
Badri
Nivethanaa
 
Jul 3, 2016

Need to upgrade your softwarish

I hope you people should really work on the software .
If a ladies seat is been reserved then the rite next seat should be blocked for the next ladies
How could a female passenger sit next to the male stranger
Ohh please think and work on it
amrita3dworld
 
Jun 26, 2016

no refund

I had booked tickets on redbus to travel from delhi to Gorakhpur Jun 6th. Transaction was processed and the money was debited from the account but i didn't receive any tickect from them. I called the customer care and registered a complaint. The response was that, money would be credited in your account in the next 7 bank working days. I had to make a call after 7 days as the money was not credited. And I had to listen to the same story again and again... please wait for 48hr.Now its 20 days.. it's June 26th today and I still have not received the money. This is too much.. really disappointing and irritating! Redbus now its time to file a complain against you in consumer Court.
Nitin Rambhal
 
Jun 23, 2016

Refund amt. not received

I was cancelled the ticket with reference no. RD462016541763, till date we have not received refund amount of Rs. 2250/-, i submitted bank details also and continuous follow up, so many times spoken with representative only get assurance from them that amt. will be credited within 7 working days but till date amt. not credited in my account. if i do not get proper response from concern authority will take up this matter with CDRF.

Nitin...
9893266221....


In the continuation of above mail.........

Just now we revised call from +91 9620829311,and the calling person was asking me about my bank debt card no. instead of bank account no. i refused to provide and he disconnect the call.

Nitin...
Nitin Rambhal
 
Jun 23, 2016

Refund amt. not received

I was cancelled the ticket with reference no. RD462016541763, till date we have not received refund amount of Rs. 2250/-, i submitted bank details also and continuous follow up, so many times spoken with representative only get assurance from them that amt. will be credited within 7 working days but till date amt. not credited in my account. if i do not get proper response from concern authority will take up this matter with CDRF.

Nitin...
9893266221

Complaint Registration Form

    Information of the Company you are complaining about
    Subject of Complaint
    City (optional)
    Complaint Details
    Attach photos (optional)
    Confirmation code

    Submit

    Share this site with others

         
          

    Recently Updated Complaints

    snapdeal - Snapdeal
    Dear Revalla Venkataramana, Thanks for sharing your...
    paytm - 9210630297
    Peytm Helpline
    scooty - Loan Clearance Certificate
    I had Purchased a Scooty in 2003. We need a NOC for the...
    NAGAPPA MOTORS - Product not deleverd
    Hi I am Nasser sheriff on 12.05.2016 I went to nagappa...
    Hyundai - GAS KIT NOGAL PROBLEM AFTER SEVICES
    Dear Sir, Good Morning My Name Kuldeep Singh i...
    gionee F103 - speaker and charging
    I have purchase two mobile of gionee f103 & p4 but...
    DELHIVERY Courier Service - Delhivery
    Hi Nitin, We regret the inconvenience. We've...
    Honda CB Shine - Light /Visare Face was much more vibrant ?
    I am not satisfied Honda CB Shine . Light /Visare Face was...
    Godrej - Complaint regarding ac
    I bought a new godrej split air conditioner model godrej...
    TRACKON COURIER - not diliver may rakhi
    sir trackon courier not deliver my rakhi they say come and...
         
     

    User Registration

    Already a Complaint Board member? Log in now.
    Username:
    E-mail address:
    Password:
    Code:
    or connect with Facebook

    User Registration

    A confirmation email was sent to "".
    To confirm your account, please click the link in the message.

    If you don't see the email in your Inbox, please check your Spam box.

    User Login

    Not a member of Complaint Board? Register now.
    E-mail address:
    Password:
    Forgot your password?
    E-mail address:
    Back
    Loading, please wait...
    Your password has been sent to the specified email address. Log in
    or connect with Facebook

    User Facebook Login

    Enter Username