Log inRegister
Submit Complaint

redbus.in

India,
Andhra Pradesh

Consumer complaints and reviews about redbus.in

meghjeet07
 
Mar 12, 2014

No refund made

I had booked a ticket with redbus from goa to mumbai (bus service provider= paulo travels)
Journey date 16th feb 14
Tickets no. 2 (3200 rs)
We boarded the bus from goa and the bus god brokedown on a highway near kolhapur in village called kagal.
No one provided and service for 7 hrs .As it was turning dark we managed ourself to go to our destination.
I contacted paulo travels about it and they told me redbus will provide me with the refund.but ghe customers who mave booked the tickets directly from paulo got the refund.
Now when i mailed the redbus team , called for around 15 to 16 times in past 3 weeks time.No one made a perfect reply and told me they are waiting for the confirmation from paulo travels.
My refund is still pending it has been almost a month from the incident.
Kindly decide and book tickets accordingly.
Mob 9967431514
palace rajan
 
Jan 22, 2014

amt debited but ticket not booked

amt debited but ticket not booked
i have booked a ticket in the name of Sheila joseph for the journey from chennai to Nagercoil, amt also i transferred from karur vysya bank thru net banking, but the ticket was not given while the amt has been debited from my account. Amt which debited was Rs.1120/-some ref.no IBIBO-67521817. But till the date the amt was not refunded.

Please help to get the money back.

booked date :7/1/2014
journey date:7/1/2014
palace rajan
 
Jan 22, 2014

amt debited but ticket not booked

i have booked a ticket in the name of Sheila joseph for the journey from chennai to Nagercoil, amt also i transferred from karur vysya bank thru net banking, but the ticket was not given while the amt has been debited from my account. Amt which debited was Rs.1120/-some ref.no IBIBO-67521817. But till the date the amt was not refunded.

Please help to get the money back.
Athmanathan_Senthilnathan
 
Jan 17, 2014

Regards Amount Refund

Dear sir,
I have booked ticket through online in redbus from Bangalore to Chennai (2- person) on the date of trave 09.01.14. The money transferred from netbanking of SBI . The transaction ID is 67956224IGP7241471 TRANSFER TO 32173669294 and the money transferred is 700/-Rs.But the ticket was not booked.
Ticket booked name : Senthilnathan
Mobile No :9750527255
Mail Id : seevannathan@gmail.com
Amount Transferred : 700/Rs.
Booked date : 09.01.14
Travel date : 09.01.14


The details which i have mentioned above so please refund my money to my bank accounts.

Thanks
with Regards,
Senthilnathan
gowthamblackman
 
Jan 3, 2014

requesting refund of amount

hi,i am gowtham.j have just booked my ticket for the 10/1/2014 but by default n server problem the ticket got booked for the 3/4/2014. so i please request you to see to that it is refunded as soon as possible
pin TG2595355229
email:gowthamblackman
Thanking you
kalpana_1986
 
May 27, 2013

Refund of my money

Hi,
I have booked ticket from Mumbai to Indore on 25th April 2013 and its cost is 600. While booking the ticket through online, system got hanged and my ticket didn't get booked but sametime money got deducted from my account. I have been chasing red bus customer care executive from last one month for refund. I have sent so many email and trace no which i got from bank for that particular transaction. All details alongwith screenshot of my bank details has been shared with them. Everytime when i called up them, i have to explain from scratch and they always given false commitment. I have been chasing them through emails and phone daily but they have not replied to my emails or they never called me back.
I am very frustrated as it has been more than one month and am struggling to get my money back. I do not know what to do now.
Kindly look into the issue and do needful asap.

Regards,
kalpana Rai
91+9920454299
Reference no is 18259126
murugasen
 
May 22, 2013

MONEY REFUND

Dear sir,
I have booked ticket through online in redbus from chennai to Theni on the date of trave 22.05.13. The money transferred from central bank of india to you. The transaction ID is NA/162465243/INB and the money transferred is 646/-Rs.But the ticket was not booked for me and i have confirmed from the joy travels also.

Transaction ID : NA/162465243/INB
Ticket booked name : Ramakrishnan
Mobile No :9962398336
Mail Id : MURUGESH130779@YAHOO.CO.IN
Amount Transferred : 646/Rs.
Booked date : 21.05.13
Travel date : 22.05.13
Alternate mail id : murugesh130779@yahoo.co.in

The details which i have mentioned above so please refund my money to my bank accounts.

Thanks
with Regards,
Ramakrishnan
ashik1989
 
Apr 1, 2013

Money Not refunded- More than 1 month

I have booked 2 tickets through red bus and unfortunately i had to cancel both the tickets.

TF3J89365276
Tf3J83382724

But red bus customer agents say that the amount is credited. I have been following up with the banker regarding the same with transaction id. Banker says no transaction happened for the same.

Customer agents are not giving proper solution and my 2900 rs has not been credited.

Kindly refund my money.

Regards,
Ashik


9952438265
sparthi.jan
 
Jan 15, 2013

Money not Refund

I booked ticket on 4th Jan through Redbus, ticket was not confirmed

I spoke to customer care support more than 15 times but nobody is addressing the issue, even I spoke to redbus support team (Sanjay) more than 3 times and wrote numerous mails to “support@redbus.in”, but I am not getting right response.

When I spoke to Sanjay, he told by end of day he will clear the issue or call me back, but till now I’ve not even received single call from Redbus team.

After booking the first ticket through Redbus.in on 4th Jan my transaction was failed and I didn’t get any booking confirmation to my mobile, then I called customer care twice,

1st call conversation :Customer care unable to get the details in Redbus from server even after providing appropriate details used during booking, so they told me to wait for 10~15 minutes to update redbus database server.

2nd call conversation: Customer care told transaction was unsuccessful so they suggest me to go for new ticket and failure transaction amount will revert back to my account after 3 days, so I booked another ticket.

Amount was not credited after 3 days; again I spoke to customer care they told me write mail to support@redbus.in,

The first email response (9th Jan) from Srikanth A L stated that “As per the Bankers report your transaction at redBus is unsuccessful .Kindly get in touch with your bankers”. (My query mail reference number 10421276)

Then I contact Bank, after too many discussions with bankers they confirmed the amount has transferred successfully to redbus and I’ve to contact redbus customer care.

Then I spoke to Redbus support team, they told they want to review the conversation recording and get back to me….. But I didn’t receive any response till now.

Iam very much frustrated with too much conversation and transaction with Redbus. Kindly look into the issue and do needful asap.

Internet Transaction Number (ICICI Bank): BIL/391654062/Ticket/16517813
Booking Details:
Date of Booking and Journey: 4th Jan, Hyderbad to Chennai
Name: Mohan
Travel: KPN (A/C Sleeper)
Mobile # (Provide for Booking): 9840154861

.
Thanks & Regards,
Parthiban S
9985202211
mohammed majeed
 
Jan 13, 2013

good service

gud service and always on time!!! best non ac bus to travel to bangalore to hyderabad!!!!!
hrthota
 
Dec 26, 2012

Bus not Pickedp passenger

I booked ticket byVOLVO Semisleeper fromHyderabad- Miyapur to Ahmednagar ON 26 Jan 12 The ticke particulars as given under:

Name: Hanumantharao Thota , redbus ticket# TEDN29348234 , Seat number : A1, PNR#OMER197956-spl 01,Fare Rs 900 ,

Reporting tme 08-45 PM Departure Time 09-00 PM Pickup point Miyapur Allwyn X Road opposite ATHITHI RESTUARANT

I was at the pick up point by 8 PM. At 9-15 PM when enquired at Tel No.040-66746391 (OMER Travels) they told me that the bus will definitely come in another 15 minutes ,but the bus is held by police at Miyapur and will be released.I was standing at the pick up point till 10 -25 PM , as OMER travels was either lifting while ringing or was busy ,I have to return home .
After coming home when I rang the same number the attending the phone asked me to take up the issue with redbus for alternate arrangement or refund next day.

Not even asingle no. you provided for travel related queries is functionel .From internet I got three land line nos. of OMER Travels. Only one No. 66746391 is working.

For your info ,when I asked th Bus driver 's name and cell no. , I was given the no.9297008815 of Mr Ali at 06-PM . Mr Ali stated his bus will start from Paradise Secunderabad and will go via Medchal route and will not pass through Miyapur and my name is not with their bus.. Atleast I attepted call them a few dozen times.

I had spend Rs 170 to travel to and fro pick up point. Who will and how will the travels compensate me besides refunding my money for the ticket and lost opportunity.

Please reply me cell NO 800 890 1236 and email ID hrthota@gmail.com

Dr T H Rao
27 Dec 12 00-35 AM
ch.narasimha rao
 
Dec 3, 2012

refund my ammount

Dear sir,
i was already discussed to your team members & already complaint given but still now i didn't get any amount back. my amount was debited but seat is not conformed
the follwing are the details of account transaction
MSBH2859127177IGE3072163 TRANSFER TO 62123029554 SBH POOLING ACCOUNT

Travel: Kaleshwwari travels
Date of journey :28/11/12
from guntur to chennai(boarding at guntur)
600/- rupees only please refund me as early as possible.
User805119
 
Aug 18, 2012

Worst support and online booking system (redbus) , charges customers for their system faults

Dear support red bus,
i have booked a ticket on the name of shakuntla.and the amt has been deducted from my ac, bus the ticket has not done . atn that time some msg came according to that amt has been refunded to me with in 7 bus still no amt has come. so plz look that and send that amt to my ac.as soon as possible. the reference no is :- 13169847, and my mobile no:-9686001100
User799458
 
Aug 9, 2012

Worst support and online booking system (redbus) , charges customers for their system faults

Dear Team redbus,

As discuused with one of your employee Named Naval I had discussed with him that I had booked four tickets on dated 1st June 12. From Delhi To Nainital as per your ticket bus arrival time was 9.45PM but your bus came at 11.45PM meanwhile I was calling to redbus but my call was not responding and two landline numbers was also mention on ticket which are also not responding at that time when a bus came at that place from Kalpana Travels which was mention on ticket I had go to bus to confirm that I had booked four tickets for Delhi to Nainital in same bus but as per bus staff his all seats were already sold out and there was no vacant seat for us I had called up to redbus and all those numbers but no one bother to respond me back for my help now I requested to you please help me to cancel my ticket and refund my money because I had some urgent work in Nainital on 2nd June so I take a Car on rent for Nainital because I am a journalist in HT (Hindustan Times) and I have a very urgent project in North India I just reach Delhi yesterday that is why I write it to you people for help.

Required details are given below.

Ticket Number - TE6X99887663
Delhi - Nainital
Date - 1st June 12
T k B Varma
 
May 21, 2012

Sri Ram Travels No Show

My daughter had booked online, Sri Ram Travels through Red Bus, Coimbatore- Chennai to be boarded from Saibaba Colony,
Coimbatore, 9 p.m on 20/5/2012. But the bus did not show even after 9.15 pm and there was no intimation from the Operator.
Inspite of repeated tries,the Mobile No.provided on the ticket, was either out of range,busy or switched off. After prolonged try
somebody answered on 9244480123 at 9.20 p.m that there was traffic jam and asked us (there were about 7/8 passengers)
to catch a town bus and come to RR Hotel at Gandhipuram. As there was no other option, we all rushed to RR Hotel and waited
for the bus to come and pick up the passengers. But there was no bus and somebody from the operator appeared and started
explaining filmsy reasons.There was no regret from them but the behaviour was rude and accusing. They now started to explain
the delay was due to breakdown. There as no reply as to why they did not inform the fellow passengers.
Surprisingly, they stared issuing Bording Pass for another bus and said it was a Non A/c bus and there was no bus till 10.45 p.m
As there as uncertainty,I got my daughter's ticket refunded and returned home and booked her for next day's flight to Chennai
as she had to attend to important Company meetings.
Now, I wish to pinpoint certain important matters which should be addressed by Red Bus authorities.Their attitude of fixing the
blame on Individual Operators is not at all healthy and should come forward the fellow passengers on whose strength the Company has grown. Most of these young Passengers are frequent week end travellers and they do not bother to complain.
I can understand sudden break down of Bus resulting in unexpected problems, but in this case, this Sri Ram Travel Bus was
starting from Sai Baba Colony, where the boarding was recorded and there was nobody to inform.Their office was closed.
The purpose of this letter is not to accuse Red Bus,but to bring to their kind notice, the plight of women passengers, most
whom travel alone in night and who is taking care of them.
Hope Red Bus will not wash off their hands leaving the passengers in dark without knowing whom to complain.

Thank you ,

Regards
T K B VARMA
tkbvarma@yahoo.co.in
Mob: 9442647377
pravin ghadigaonkar
 
May 5, 2012

refudn not recived

following is the matter.

the letter drafted to red bus please help

I have booked the 2tickets from mumbai to Kankavli on 01/03/2012 the details of the tickets are as follow

dest : mumbai to Kankavli
dt of journey 03th May 2012
Transport : Paulo
no. of passanger 2

the tickcet is received by me on very next day & I have paid Rs.1200/- as total fare +50Rupees courier charges to your person.

Now on 08th March 2012 I have received the Call from your office informing me that the bus is cancelled

please note that i have booked the tickets from you & not from Paulo transport It is your resposibility to get me the ticket in same fare. there is no single seniour person from your office talked to me on the above matter. & for that they dont feel sorry..

Kindly arrange to me to refund the extra fare Rs.850/- which i have paying to you. for further booking.

If proper & satisfactory reply will not given within 7 days from the date of this email I have to think to go to concern legal authority to lodge a complaint against your firm for compensation for our mentally & physically harassment because of your miss-manag

my Name is pravin ganpat ghadigaonkar .my contact no 9819814446/9167987508. i am book the ticket your red bus online services but already i cancelled the ticket my tic kit no -TE4M29328585 already i comp lent your branch contact no- 7939412345/02239412345 & Spock Mr ganesh,dipika,sarita. executive.my bill amt is 1200/- he promise to me refund my amt but not res ponce your site so plz send my refund amt within Monday-7th may 2012 another i will comp lent police station / Grahak adhiveshan i complaint your this bad res ponce plz note my Bank A/c no - it is my Hdfc Bank -02391140059809-Powai -Mumbai-ifc Code-HDFC0000239. I hope this time your service is not disappointed me .........plz send me my refund before Monday.........ok.....
User838
 
Feb 28, 2012

Refund not initiated

Hi Vijay,

We apologize for the inconvenience caused.Please email us your contact details at care@icicibank.com and we will get back to you at the earliest. Please refer '2708848' in the subject line.

Regards,
ICICI Bank Customer Service Team
User512133
 
Feb 23, 2012

Refund not initiated

I had tried booking a ticket on 18/02/2012 for 26/02/2012 through Redbus.in using ICICI Net Banking. The amount is debited and the ticket wasnt booked. Immediately on 18/02/2012 I had registered 2 complaints through thier toll free number and I was told that they would take 5 days to refund.

Today 23/02/2012 when I call the customer care about the refund, they deny any complaint made and said they dont have any proof over it. So i had sent a screen shot today.

Now they say they didnt register a complaint as they had no proof and said I can go to consumer court and complaint against them.

I need refund of my money and action taken against redbus.in

Transaction Details:

18/02/2012 BIL/293521803/WWW.REDBUS.IN/9739264 DR INR 1,200.00
User247936
 
Dec 9, 2010

Worst support and online booking system (redbus) , charges customers for their system faults

Beware Redbus charges customers for their system's fault. Read their terms and condition and before buying tickets from them.

http://www.redbus.in/TermsandConditions.aspx
Point no 7 In case a booking confirmation e-mail and sms gets delayed or fails because of technical reasons or as a result of incorrect e-mail ID / phone number provided by the user etc, a ticket will be considered 'booked'

My case is an example of it, read through the replies of their support team and how they escaped.



Mail chain with redbus support team
----------------------------------------------------------

From: redBus Support <support@redbus.in>
To: mayur senjalia <mayur_sen_4u@yahoo.com>
Sent: Mon, 6 December, 2010 9:56:06 AM
Subject: Re: [CaseID#1098238] payment failure

Dear Customer,

Greetings from redBus.in!


As per the terms and conditions given in the ticket ( point no 7 In case a booking confirmation e-mail and sms gets delayed or fails because of technical reasons or as a result of incorrect e-mail ID / phone number provided by the user etc, a ticket will be considered 'booked' as long as the ticket shows up on the confirmation page of www.redBus.in) we would not be able to process refund as per your request. For more details you can visit http://www.redbus.in/TermsandConditions.aspx





Best regards,
Riyaz C,
redBus Support Team,
Phone: 394-12345 (FYI-12345 on your mobile keypad)

12/05/2010 14:10 - mayur senjalia wrote:
Resending due to no response.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

From: mayur senjalia <mayur_sen_4u@yahoo.com>
To: redBus Support <support@redbus.in>
Sent: Wed, 1 December, 2010 12:10:44 PM
Subject: Re: [CaseID#1098238] payment failure

Hello Sir,

May be ticket was booked and you got some ticket number in your system. But how would a customer know whether his ticket is confirmed or not unless you give him some kind of notification. I have not received any kind of notification(mail, sms, call) for this ticket. And moreover, your system showed an error to me that at the end of transaction "sorry the seat you have selected is no longer available, please choose other seats". In this case what would you do if you were a customer ? Obviously, you try to book some other seat on the same bus or on some other bus. I did the same.

It is a clear case of failure of your system, so, I think you should refund the money for that transaction. Please let me know what is your decision.

Thanks,
Mayur
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
From: redBus Support <support@redbus.in>
To: mayur senjalia <mayur_sen_4u@yahoo.com>
Sent: Tue, 30 November, 2010 6:52:58 PM
Subject: Re: [CaseID#1098238] payment failure

Dear Customer,

Greetings from redBus.in!

Thank you for contacting redBus.in.

We are sorry for the delay in the reply

For the below mentioned transaction id the ticket was booked and the ticket number for the same is TCCN26388998.



Best regards,
Yakob B,
redBus Support Team,
Phone: 394-12345 (FYI-12345 on your mobile keypad)
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
11/25/2010 17:30 - mayur senjalia wrote:
Hi,

I tried to book a ticket from Hyderabad to Bangalore using netbanking of ICICI bank on redbus. After successful payment it showed that "sorry the seat you have selected is no longer available, please choose other seats".

Amount had already been already deducted from my account, but I didn't get any ticket.

So, I request you to refund the amount deducted.

My Account number:
002401527833
Bank: ICICI bank, Ahmedabad branch.

Reference number provided by bank: "BIL/190366457/hyd_blore/3479609"

Thanks,
Mayur

Complaint Registration Form

    Information of the Company you are complaining about
    Subject of Complaint
    City (optional)
    Complaint Details
    Attach photos (optional)
    Confirmation code

    Submit

    Recently Updated Complaints

    care@irctc.co.in - TICKET NOT BOOKED BUT AMOUNT WAS DEDUCTED
    HELLO sir/madm i booked a ticket today.....i follwed all...
    84821 - Application for forgot nuxal effected code in my...
    sir, With due respect and humble submision i,...
    121@airtel.in - airtel money
    sir mai apna aitel money account site par login karte hai...
    care@irctc.co.in - non refund of failed transaction for reservation Rs.81/-
    Vide TR ID 0883484496 my reservation on 06-04-2014 has...
    Ghaziabad Nagar Nigam or GDA - Making of Speed Breaker in rakesh marg
    Sir, In Rakesh Marg Colony ,near RK Banqet Hall , Making...
    SBI CLERICAL RECRUITMENT FORM - Payment Deducted From Account but have not received any...
    I filled in the registration form for Probationary Officer...
    Ibps - error message
    Hi I applied for the SBI Ibps 2014 on 22nd April but as...
    Emudhra - I want full refund!!!
    The payment reference number is : PAN508793093151 and PAN...
    CHERIL - SBI PO FORM ID AND PWD NOT RECEIVED AND MONEY IS DEBITED
    RESPECTED SIR, I HAVE SUBMITTED THE PO REQRUITMENT FORM...
         
     

    User Registration

    Already a Complaint Board member? Log in now.
    Username:
    E-mail address:
    Password:
    Code:
    or connect with Facebook

    User Registration

    A confirmation email was sent to "".
    To confirm your account, please click the link in the message.

    If you don't see the email in your Inbox, please check your Spam box.

    User Login

    Not a member of Complaint Board? Register now.
    E-mail address:
    Password:
    Forgot your password?
    E-mail address:
    Back
    Loading, please wait...
    Your password has been sent to the specified email address. Log in
    or connect with Facebook

    User Facebook Login

    Enter Username