Log inRegister
Submit Complaint



Consumer complaints and reviews about UNINOR

Jun 27, 2016

Balance Deduction

Sir, I am Rahul Kumar. My No. is +918271151199 (Uninor). Tomorrow I have checked my account balance around 3-4 PM it showed that I still have 42 MB of Data Balance. So, I surfed the Internet, today I checked my Balance it flash Rs. 101.73, it means my telecom provider deducted around Rs. 130. As soon as I acknowledged it, I called to complaint only no. 198 and told all the issues. They confirmed me that balance is deducted under data usage. I didn't get any type of SMS that my Data Balance is exhausted. The customer care told that due to some technical issue SMS wasn't delivered. Then who is responsible for this technical issue? Who should bear the cost of technical issue? But today morning I got a message that I have still 480.00 GPRS left in my account. Then why my balance is got deducted? Why they sending such type of SMS to making fool customer? I want my balance refunded. This all have done due to the technical issue of my service provider. So, the cost of inconvenience should be born by the provider itself.
I have attached a copy of screenshot which has been sent by the uninor today that I have 480.00 GPRS balance.

My Uninor No. +918271151199 (Uninor)
Name - Rahul Kumar

Please solve my problem. Thank You

Balance Deduction

satyendra Dixit
Sep 26, 2015

Services Suspended

Dear Sir,
My Mobile No.8858067000 Series has been suspended.
Without Any Information,

Thanks & Regards
Satyendra Kumar Dixit
667, Aloo Thok Hardoi
Sep 22, 2015

Network issue

Dear Sir,
Humare yaha uninor kaa network problem pichle 1 month se ho raha hai. Uninor care mein already mai 4-5 times complain kar chuka hu. But woha har baar bataya jata hai ki aapka problem solve kar diya gaya hai. but abhi tak koi sudhaar nahi kiya gaya hai.Din bhar me about 20 times network emergency mode me chla jata hai.
Sir try to understand my problem and kindly solve it. I shall be grateful to you.
Sep 17, 2015

Network very poor

Here network is so poor that you cannot talk anytime
Aug 27, 2015

Abusive & Harassment

Yesterday received call from Uninor no. 9155014012 at 11 P.M, there were 3 or more guys harassing and abusing from other side. I have blocked that number but want actions to be taken against them, so they don't dare to harass other. This number belong to Anupam Kumar, Father's name: Sunil Kumar, Address: Surajpur, Hulasganj, Dist. Jahanabad.. Pls let me know what actions have been taken or do i need to complain in Police Station.
Jul 25, 2015

bad service

Sir, I wanted to extend the validity of my uninor no (8935811517), for this I contacted the customer care representative. They told me to do a coupon recharge of rs20 so I did bt it failed so I re-contacted the customer care representative this time they said try an easy recharge of rs 5, I tried this also bt this also got failed
Jun 17, 2015


I have recharged online my UNINOR mobile No: 7209176128 on 17th June 2015 for Rs 120 in your Site
through my SBI Internet Banking wide your receipt No:104009485545IG0AETANS8 TRANSFER TO 30993845637 AVENUE INDIA PRIVATE LIMITED. But, recharge was not done. Also no refund is received till now.
May 27, 2015

balance deduction but not recharged

I have online recharged from Uninor website . Date 27/6/15. Rs 350. my no is 7870970421 ,,,money got deducted from account but balanced not recieved ...
Oct 27, 2014

balance deduction

Dear sir
I online recharged my uninor number 7870970421 from uninor website. I have a canara bank account. But sir my balance deducted and I didnt get recharge on my number. I have got only balance deduction msg.. plz help..
Srikant 9507773369 7870970421

balance deduction

sujeet libra
Sep 29, 2014

he abused me

Sir,I Sujeet kumar my mobile number is 9006920008.I have called a customer care executive at night between 12.30-12.48.he abused me and behaving like a local lunatic.I was worried about my network problem from one month.I have tried many times but my Uninor number was not working on Airtel number.so,I was worrid.,then I called but he told me that kya kaam hair bolo na yaar.after that he behaved like a lunetic and abused me very badly.
Sep 6, 2014

eload sim replacement

mera eload sim 9125230910 puk block ho gaya tha,kareeb 2 mnth se id de diya tha magar aaj tak mujhe nahi diya gaya hai,mera fos mujhe dene se mana kar raha hai, complaint ke baad bhi sunwai nahi ho rahi hai, FM TELECOM KAKADEV KANPUR UTTAR PRADESH
May 19, 2014

Unsuccessful Uninor mobile recharge 7870802762

I recharge my mob No-7870802762 using SBI net banking. my account got
debited by Rs.160.00, But did not get recharge successful.
Kindly do needful.plz inform immediately

Recharge Information

Amount INR 160.00
Status NOT Successfully

Date - 19.05.2014


Dr. SK Vidyarthi
A.N. College, Patna
Apr 7, 2014


I ma getting abuse and unwanted messages from 8409516027. when i call him he do not speak anything but everyday he messages me.
Gurpreet Singh Saluja
Aug 1, 2013

Termination of cellular services

I had been using a uninor number, 9122210049, it was a dealer number issued to me for my recharge shop located at exhibition road patna. I was not using the number for recharge purposes, though on account of low tariff of the company i used the same for my personal use. The company has terminated the same with effect from october 2011 & inspite of my regular efforts, my issue has not been resolved. I mailed the appellate authority & the way they replied me with attitude can be read in the conversation below :

My mail

"I was using a uninor number(9122210049) from last three years or so,
services of which discontinued from last October. This Sim was issued
on my father's name(Mr. Pritam Singh Saluja) and still have an active
status as confirmed by the help center. Sim card when inserted in
mobile does not connects to the uninor network and when anyone use to
call that number an error message describing that the number doesn't
exists is heard. I even tried to change the sim card from local uninor
store but was unsuccessful with the attempt.
I want to know what is the solution to my problem and under what terms
of agreement service to my number has been so long suspended.
Please revert as soon as possible.""

And the authority responded to me as below :

"Dear Mr. Gurpreet Singh Saluja,

In response to your E-mail “Removal of IMSI from HLR” dated 28th –May -2012 .

The concerned SIM was an E-Load SIM for business purpose of your POS and not for use as a customer. The balance in the said SIM was loaded only due to the fact that you were acting as a retailer under a Distributor of our distribution channel and not as our customer. Since you had ceased being a part of our distribution channel as a retailer before October 11, the said SIM was de-activated from our system.

Please be informed that you were appointed by our Distributor and there was no direct agreement between you and the company. You were provided with the SIM through the Distributor to facilitate working as per requirement of the system. Your contentions are baseless and hence denied.

You are always welcome to subscribe Uninor connection as a customer.

Rajesh Singh Chaudhary
Appellate-authority Bihar
Appellate Office : 9122719656
Customer Care : 198 (Toll free from Uninor mobile phones within the home network)
E-mail : appellate-authority bih@uninor.in
Website : www.uninor.in"

My point of question is that, whether actually there is no agreement between me and the company, then what for the Customer application form was used at the time of issue of the connection??

The company terminated my services without giving me any warning or intimation, is the action of the company justified??

I had my balance blocked, which is a financial loss to me, is the company justified in its action of causing financial harm to me without any show cause??

I want my number back.
Please take the required action at its earliest to re issue the same number to me.
mohammed abdul qadir
Feb 1, 2013

lost my sim card

respected sir i lost my mobile on wednesday MY SIM NO 7396549681 PLEAZZZZE BLOCK the SIM immediately .
Jan 21, 2013


Today I have recharged my 8409782165no with STV 12. On your website The validity of the STV 12 showing 7200 U to U seconds with 30 days validity but I received only 7 days validity.
Oct 21, 2012

Outgoing service stopped

I have purchased new connection (SIM) of UNINOR mobile number 8409144327 and recharged it with ISD pack to make cheap ISD call to my mother who is on HAJJ Pilgrimage at Makkah (KSA). But on dated 19/10/2012 out going facility has been stopped by service provider. On telephonic conversation with customer care, representative at other end informed that during verification of documentary proof, it is not found valid. Since I have submitted photo copy of my passport as documentary proof duly signed my myself.

Sir, it clearly denotes that the documentary proof submitted by myself has been misused at their (UNINOR Office) end. Sir, guide them to return my documentary proof what I have submitted if it invalid for the said connection or otherwise, to restore the outgoing facility of the said connection.

With Warm Regards
Syed Yasir Ghazali
Aug 6, 2012

lost my sim card

sir i have lost my mobile plz blcok the sim, my sim no is 7386861061.plz block the sim imm.

With regards
Rama sasatry
Jun 7, 2012

lost my sim card

To activate uninor sim card.

i am harish raj, i am from chennai, i lost my mobile phone.. so i need to deactivate my sim card.. so please do it soon as possible...
Feb 8, 2012

lost my sim card

sir, i have lost my uninor sim on tuesday at 4.00 pm. My sim no - 9122992682 plz block the sim
May 9, 2011

messages and phonecalls

+919126239108, this is the uninor number from which the calls are coming. The voice behind uses very bad slang languages and also very abusive in nature. I have to cut the calls many times. But day by day the no of calls is increasing and it is very annoying.
So I request you kindly to takes necessary steps to block this uninor number and send details of this number to my email id i.e aidit.bhattacharya@gmail.com
Thank you very much.
Apr 1, 2011

messages and phonecalls

respected sir ,

i am getting phonecalls and some idiotic meaningless messages from 7870307977 . please kindly give the contact details for this number urgently......
Mar 5, 2011

activate music pack automatically

Location: agr, uter pradesh, India

Posted: 2011-03-05 by haresh kumar Send email

activate music pack automatically
I am a customer of uninor prepaid mobile service my no. is 9058562777. my complaint is that the service provider activate a music pack without my consent and deduct my prepaid balance.
Please resolve the matter and credit my account. thanking you.
haresh kumar
Jan 26, 2011

activate music pack automatically

I am a customer of uninor prepaid mobile service my no. is 9122993332. my complaint is that the service provider activate a music pack without my consent and deduct my prepaid balance.
Please resolve the matter and credit my account. thanking you.
Vijay kumar

Complaint Registration Form

    Information of the Company you are complaining about
    Subject of Complaint
    City (optional)
    Complaint Details
    Attach photos (optional)
    Confirmation code


    Share this site with others


    Recently Updated Complaints

    salary account - vchchf
    Customer Care And Support- .- 92505 47372 Customer...
    State Bank of India - hfjfgj
    Customer Care And Support- .- 92505 47372 Customer...
    SBI Credit Card - fhjgjg
    Customer Care And Support- .- 92505 47372 Customer...
    Maharashtra ST Bus Transport - Vallabh nagar worst inquiry section
    Inquiry section of st stand at vallabh nagar is not at all...
    indian railway parcel service - missing parcel
    Dear sir, sir.. I have booked...
    Axis Bank ( janak puri) - hfjgkh
    Customer Care And Support- .- 92505 47372 Customer...
    HSBC Bank Credit Card - bcgjbf
    Customer Care And Support- .- 92505 47372 Customer...
    UPSRTC - due to misbehave of conductor
    Conductor of bus no up 25BT1702(rohilkhand depot bareilly...
    CIBIL - gfuggj
    Customer Care And Support- .- 92505 47372 Customer...
    mts - gisvb
    Customer Care And Support- .- 92505 47372 Customer...

    User Registration

    Already a Complaint Board member? Log in now.
    E-mail address:
    or connect with Facebook

    User Registration

    A confirmation email was sent to "".
    To confirm your account, please click the link in the message.

    If you don't see the email in your Inbox, please check your Spam box.

    User Login

    Not a member of Complaint Board? Register now.
    E-mail address:
    Forgot your password?
    E-mail address:
    Loading, please wait...
    Your password has been sent to the specified email address. Log in
    or connect with Facebook

    User Facebook Login

    Enter Username