Log inRegister
Submit Complaint

Confident Group

India,
Kerala

Consumer complaints and reviews about Confident Group

madhusudhan dontha
 
Jun 13, 2018

Pre launch Villa Project

Pre launch Villa Project
Hello All, I want to book a villa plot into one of the Confident projects which in pre launch phase now and located on Sarjapura Main Road, about 1 km after Dommasandra Circle. It 45 Acres of residential project, hording of which is fixed on the main road just adjacent to Kabab World after Rasaganga Circle.is it really confident group project or not. if yours is it had any approvals?. is done are not. and share me the sales person contact details...
nath12
 
Apr 24, 2018

Pre launch Villa Project

Hello All, I have booked a villa plot into one of the Confident projects which in pre launch phase now and located on Sarjapura Main Road, about 1 km after Dommasandra Circle. It 45 Acres of residential project, hording of which is fixed on the main road just adjacent to Kabab World after Rasaganga Circle. They are saying that awaiting BMRDA approval since a month. They have not even revealed name of the project yet. Anybody has any experience about this project, please share, would be much helpful.
nath12
 
Apr 24, 2018

About the prelaunch project Dommasandra

Hi All, I have booked a villa plot into one of the Confident projects which in pre launch phase now and located on Sarjapura Main Road, about 1 km after Dommasandra Circle. It 45 Acres of residential project, hording of which is fixed on the main road just adjacent to Kabab World after Rasaganga Circle. They are saying that awaiting BMRDA approval since a month. They have not even revealed name of the project yet. Anybody has any experience about this project, please share, would be much helpful.
Indu vs
 
Jan 25, 2018

Water leakage problem

I have sent several mails regarding water leakage problem in my flat. No response received from confident group till date.
Monty-24
 
Apr 17, 2016

Faulty construction confident group

Hi all
Would like to take your attention in the biggest group on Sarjapur Road confident group..there quality is too bad for the apartments they sold..I would never recommend anyone to buy there apartment because once you bought you will not be able to push any of your requirements to there management.
Third class management people irresponsible way off behaviour inM going to sue them in court with strong background of faulty constructions they do..
Thanks
tejas.kjv
 
Sep 23, 2015

Confident Group Refund check not cleared

I have been cheated by Confident Group in Bangalore who took money from me for advance booking of plots and after cancellation and ninety days as per MOU ( it is now 100 days) have not returned my money back. Mr Ganesh from accounts invited me to their office and took signatures and I returned the Memorandum of Understanding I had signed with them with promise that they are going to deposit / transfer money to my account. Now after three weeks I still haven’t got my money back and no one from accounts including Ganesh are picking up my phone. When contacted they simply say no the person is not in their office and I should wait. But having given back all original documents related to my booking to them I feel cheated now that I haven’t received my refund back.


Confident Group claims to be such a big realty group but you don't have five lakhs in your account for refund? and it has taken you 4 months just to prepare us the cheque which you never deposited even after taking all originals from us. Why such unprofessionalism???
antoramapuram
 
Oct 7, 2014

Water leak and damage in bedroom

I have been complaining about water damage in one of our bedrooms from probably a toilet upstairs. It is more than two months now and no action has been taken yet. And no one has even bothered to contact me after I have raised the complaint. This is becoming very frustrating. This is a confident group project in Kochi (Pukkattupady) called AurigaIII. The customer care department doesn't want to pick up phone when I try to call.
User968923
 
Apr 30, 2013

Agreement not made

Hi,
Myself Rinu and am disappointed to say that I booked a flat with this group in their project Indus at Vennala,Kochi.And the interesting thing is that these guys dont make any agreement although its six months from the payment of 20% of the total amount.
I happened to block this flat back in October last year through a blocking amount of 1 lakh, and had made a payment of 20% of total amount by 11th december,2012. Since then I have been asking them for an agreement but they have been pushing it ahead by saying stupid excuses. Till now they were not able to produce me with the documents that I had asked for applying loan . Am not sure whether these guys have a valid permit for this project if so , why they hesitate to get into an agreement and provide me with the details of the project.
I have been contacting them time and again but they used to talk in such a manner that the courier guy is at your door with the documents.but the same has not reached me yet neither they respond to my mails these days. Hence am thinking of moving consumer court against such frauds and planning to take my money back .

Thanks,
Rinu
User870894
 
Nov 26, 2012

Quality of Flat

Dear Confident Group/Members,

I am Planning to Buy apartment in Confidence Phoenix, off sarjapura Road,
I have some Queries,
1) Why the project completion data is too long? start date July 2010 - end date not confirmed.
2) Amenities: No brands specified in the specification. why?

i am simply confused.

Regards,
kalyan
User197521
 
Jul 27, 2011

Quality of Flat

...
Dear Mr. Sajit0,

From our data base we have find out that you are not a client of ours. If you are, Please identify your self.

We have never taken a Booking for a Flat in the 13th Floor & down size the Apartment to 10 Floors, as per your claim.

From your Comment it seems like you are a competitor who is trying to defame our company image.

In case of any concern, please write to our customer care cell at goodliving@confident-group.com

Regards,
Customer Care
Confident Group
...
User508150
 
Jul 20, 2011

Quality of Flat

I am in a horrible situation with this company.I bought a flat on 13th floor.Now they are saying flat is till 10 floors and to swap to some other project.Really I am fet up and going for further legal actions.
User42363
 
Oct 18, 2010

Quality of Flat

Please find few more Customer Feedbacks about Confident Group Properties...

Customer Corner

http://www.confident-group.com/cusomer_corner.html
User42363
 
Oct 18, 2010

Quality of Flat

================================

THE ENCLOSED EMAIL SELF EXPLAINS THE ISSUE OF Mr.GEOMI CHERIAN, FLAT NO: 1315, CONFIDENT CAPELLA ( Kakkanad, Kochi )

THE ISSUE HAS BEEN LOGGED INTO THIS WEB SITE BY Mr. GEOMI CHERIAN ON 27TH JULY 2010 AND THE BELOW MENTIONED EMAIL OF THE Mr. GEOMI CHERIAN TO CONFIDENT GROUP ON THE 30TH JULY 2010

Also to See Numerous Positive and Motivating Feedbacks from other Customers who have purchased in the same Confident Capella Projects: www.confident-group.com

CUSTOMER SUPPORT DEPARTMENT
CONFIDENT GROUP

The below mentioned email was addressed and sent to Ms. Jiss, Manager - Customer Support, Confident Group on the 30th July 2010 by Mr. Geomi Cherian:

I don't have any personal grudge against you. i know that i was slightly outspoken last time. i am sorry 4 that. it's the difficulties that i was facing due to work delay made me to speak like that. I am not asking for a good finish for my flat. May be it's the problem of my eyes. i souldn't have expected that much finish.

Thanks for every thing.
Regards,

Geomi george

================================
User42363
 
Oct 14, 2010

Quality of Flat

Dear Mr. Anand,

We have checked our Data base & sorry to inform that we have not got any booking in your name in our Data base.

Please get back to us with all the Booking details of yours with the Client ID etc, so that we can help you out.

If you want a plot in Sarjapura Area, we do have some thing to offer you.

Please revert back...

Thanks & Regards,
SUKESH JAIN

agmsales@confident-group.com

9591-99-2427
User42363
 
Oct 14, 2010

Quality of Flat

Dear Mr. Sudeep K Nair,

This is in response to your grievance regarding the Refund amount.
We have checked with out Customer Support Dept. & came to know that the you have already received the Refund Cheque for your cancellation of Confident Phoenix project.

Please find the Refund Details...

- Cheque No. 0005498
- Cheque Date : 08/OCT/2010
- Cheque en-cashed on 13/OCT/2010

If you do have any query, please get back.

Thanks & Regards,
Sukesh Jain
agmsales@confident-group.com
User179993
 
Oct 5, 2010

Quality of Flat

I had cancelled the booking for one of the confident flats more than 2 months back and I havent yet got my refund check yet !!! still when i call, they give one or the other excuses.Really really disappointed with their service.I had recommended a couple of people for their projects also, really feel bad for them !!!
User141307
 
Sep 1, 2010

Quality of Flat

Hi, I agree that they can do like this...you would probably save lot of people by these images.
Its a group where you can not be confident any time :) I also have a bitter experience now with the plot in Ivory Coast Phase 1. They booked the plot in phase 1 but when the approval of the Ivory Coast phase 1 received they removed my name, probably gave that to the person who paid more price for it, as the price was about to be increased to 1599/sqft.
User66591
 
Jul 28, 2010

Quality of Flat

At the time of booking they promised that flat will be of excellent finish and provides more than 40% for open area. What i received is a poor quality flat , with common area less than 20%.childrens play area is very less and overall design is poor. Quality of the flat is very poor. i had to complaint several times regarding the quality an even then no positive response.

Complaint Registration Form

    Information of the Company you are complaining about
    Subject of Complaint
    City (optional)
    Complaint Details
    Attach photos (optional)
    Confirmation code

    Submit

    Share this site with others

         
          

    Recently Updated Complaints

    Yatra.com - Refund is not being provided which is promised
    Dear Lalit, Thank you for your patience! We would...
    VIVO MOBILE PHONE - Less intelligent vivo x21 OS
    I had purchase vivo x21 3 weeks ago and i feel amd gound...
    phoneafriend - Unsatisfactory services & feel cheated
    Dear Sirs, Thank you very much for the prompt replay. I...
    SBI sambra bank - Money debit from my account
    It's complain has been submit by me already 1 month...
    GTB Hospital - Mother and her child suffer from pain and behaviour to them
    Hi, My name is Ahsan ali. My wife is admit on 23th of...
    www.parivahan.gov.in - Refund of amount paid for the application 1396754018
    I applied for change of address through parivahan.And...
    Hitachi - Kizashi 1.5 Ton Split AC
    Team Hitachi, Thanks for acknowledging my request and I...
    Tata Housing Development Co. - RE : No one is responding TATA HOUSING
    Dear Customer, This shouldn’t have happened. Kindly...
    National Institute Of Open Schooling - Regarding 2nd year D.El.Ed registration
    We have made 2nd year D.El.Ed registration through...
    reliance sim - reliance GSM SIM not working
    Hi, My reliance GSM sim not working since more than 3...
         
     

    User Registration

    Already a Complaint Board member? Log in now.
    Username:
    E-mail address:
    Password:
    Code:
    or connect with Facebook

    User Registration

    A confirmation email was sent to "".
    To confirm your account, please click the link in the message.

    If you don't see the email in your Inbox, please check your Spam box.

    User Login

    Not a member of Complaint Board? Register now.
    E-mail address:
    Password:
    Forgot your password?
    E-mail address:
    Back
    Loading, please wait...
    Your password has been sent to the specified email address. Log in
    or connect with Facebook

    User Facebook Login

    Enter Username