Log inRegister
Submit Complaint

DTH service

India,
Maharashtra

Consumer complaints and reviews about DTH service

Gurpreet0776
 
Jun 25, 2019

D2h service not providing channels according to mandatory Trai regulations

I am customer of d2h for last 3 to 4 years, my ID is 88354195, I have activated my own pack, by selecting the channels which I want to view, but after 2 to3 days those channels will stop automatically, and I have to reactivate again by calling customer care, this process has repeated several times, and I have mailed them for which I have not received any reply.
sajirapha
 
Jun 20, 2019

NO CHANNELS AVAILABLE ON SCREEN

To
TRAI OFFICER,
CUSTOMER COMPLAINT READDRESS DEPARTMENT.,
SIR,
AS MENTIONED BELOW I AM A CUSTOMER OF D2H AND ON MONDAY I HAVE PAID FOR THREE MONTHS RENEWAL.BUT SUDDENLY FROM 17/06/19 ALL CHANNELS ARE BLOCKED WITH THE ERROR MENTIONING "INSUFFICIENT BALANCE".
i HAVE MADE SEVERAL COMPLAINTS TO D2H CUSTOMER CARE FROM MY REGISTERED MOBILE NUMBER, BUT THERE WAS NO POSITIVE RESPONSE FROM THEM.
YESTERDAY THEY HAD SEND ONE ENGINEER , WHO CAME AND CHECKED THE CABLES AND SAID THE PROBLEM LIES WITH THE D2H AND AS PER HIS INTIMATION I HAD SEND MAIL WITH SCREENSHOT TO '[email protected]". ENGINEER ALSO DID THE SAME.
AFTER THAT THERE IS NO RESPONSE FROM D2H AND WHEN EVER I CALL THEY MAKE ME HOLD THE LINE FOR OVER ONE HOUR AND DISCONNECT THE LINE.
THEY HAVE CLAIMED RS.200/ FOR SENDING THE ENGINEER WHICH THEY WILL DEDUCT FROM MY ACCOUNT FOR DOING NOTHING AND I HAVE LOST THE DAYS FROM 17/06/19, WHERE I WAS NOT ABLE TO SEE MY FAVORITE PROGRAMMES LIKE WORLD CUP AND OTHER REGIONAL PROGRAMMES WHICH IS A GREAT LOSS TO ME BOTH BY FINANCIALLY AND EMOTIONALLY.
YOU ARE REQUESTED TO RESTORE MY CONNECTION WITHOUT FURTHER DELAY AND RESTORE MY LOST DAYS BY ADDING EXTRA FREE DAYS TO MY PACKAGE TILL THEY RESTORE THE CHANNELS.
THANKING YOU,
rEGARDS
EAPEN SAJI MATHEW.
9225104318
d2h ID 89645030
d2h Team
 
May 31, 2019

D2H account is not working

Dear Bivas,

We would like to inform you that your issue has been resolved after ODU replacement. Kindly let us know if you need any further assistance.
 
Thanks & regards
d2h Team
 
May 21, 2019

D2H account is not working

Dear Bivas,

We apologize for the inconvenience. We have forwarded your concern to our team and will get back to you with an update soon.

Thanks & regards
bivas mauty
 
May 20, 2019

D2H account is not working

I have logged complain on 14th may 2019 as no channels is working in my account. it is showing that signal is not available.
They told us that it will be resolved within 96 hours, but still it is not resolved and when i called again and ask them to refund my package for 6 days(14th to 20th may 2019), they are denying it If they do not have sufficient engineering then why should i suffer for that? my account number is 111474828 and my mob number is 9881532306.My service provider is videocon D2H
d2h Team
 
May 15, 2019

d2h set top box not working: Cust id 121984938

Dear Prasad,

We would like to inform you that as we have checked the issue was auto-resolved and no engineer visit was required. Kindly let us know if you need any further assistance.

Regards,
Team d2h
Rajs9067
 
May 8, 2019

Indipendent tv is worst

My name is Raj jha . I purchased two sets of independent tv {dth}.in advertise of independent tv said by them that all channels including hd are free for 1 year but suddenly many chanels not seen on my tv it will get error message you are not subscribed.
Kindly take strong action against independent tv as this is complete case of 420 that make people fool. Since last 4 days not even single channels is playing

Kindly help
9838105665
SWARUP112
 
May 8, 2019

Independent TV

WORST EVER SERVICE. NEVER USE IT. WASTE OF MONEY. THEIR CUSTOMER SERVICE TEAM IS FROM AFRICA THEY DON'T KNOW HOW TO SWITCH ON / OFF TV. AND IF YOU ESCALATE TO NODAL OFFICER THEY WILL ASK YOU TO POST COMPLAIN AND GO TO COURT FOR FILE CONSUMER CASE.. THEY ARE THE WORST.
d2h Team
 
May 7, 2019

Videocon D2H Channels not activated even after recharge

Dear Rovish,

We would like to inform you that your package has been changed as per your request. Please get in touch with us if you face any problem with our product.

Thanks & regards
d2h Team
 
May 7, 2019

VIDEOCON D2H pathetic support and deducted service charge without technician visit - Customer ID: 191038593

Dear Rakesh,

We understand that your complaint is resolved now. Please get in touch with us if you face any problem with our product.

Thanks & regards
KV BIJU
 
May 5, 2019

DISH TV

NOT ACTIVATING PLAN AFTER TRYING UNCOUNTABLE TIMES. I AM PAYING MONEY FOR UNAVAILABLE CHANNELS. SERVICE IS VERY POOR. MY VC NUMBER IS 01516278065, KV BIJU
Arshaan Javeri
 
Apr 28, 2019

Frauds by independent tv

Hello sir I am Arshaan javeri from tirora 441911 dist gondia Maharashtra India Sir independent TV has promised us give all channels for one year they take payment also but after trai new rule they first cut all he channel we are fine after that they cut all English channels then also we are fine and after that they cut 20 to 30 channels and now they cut all star channels so we are facing very difficulties that's why I am requesting you to give us refund I have 4 independent connections plz help contact me at +918421257545 or +919405675757 contact me as soon as possible Thanking you
d2h Team
 
Apr 22, 2019

not getting all channels in On year Freedom pack

Dear Davinder,

We apologize for the inconvenience caused. Please share your RTN (Registered Telephone Number) or customer id at [email protected] so that our team can look into your concern.

Thanks & regards
d2h Team
 
Apr 16, 2019

Overdue Compliant : Customer ID 57550302

Dear Customer (biju.vadavoor),

We would like to inform you that as per your request package is already migrated as per the TRAI and one connection is deactivated.

Regards,
Team d2h
d2h Team
 
Apr 16, 2019

D2h stop my channels

Dear Customer (Yjdabm),

We apologize for the inconvenience caused. Please share your RTN (Registered Telephone Number) or customer id at [email protected] so that our team can look into your concern.

Regards,
Team d2h
d2h Team
 
Apr 16, 2019

VIDEOCON D2H pathetic support and deducted service charge without technician visit - Customer ID: 191038593

Dear Rakesh,

We apologize for the inconvenience. We have forwarded your concern to our team and will get back to you with an update soon.

Regards,
Team d2h
d2h Team
 
Apr 16, 2019

d2h set top box not working: Cust id 121984938

Dear Prasad,

We apologize for the inconvenience. We have forwarded your concern to our team and will get back to you with an update soon.

Regards,
Team d2h
d2h Team
 
Apr 16, 2019

Videocon D2H Channels not activated even after recharge

Dear Rovish,

We apologize for the inconvenience. We have forwarded your concern to our team and will get back to you with an update soon.

Regards,
Team d2h
d2h Team
 
Apr 16, 2019

D2h service

Dear Customer (Kt1210),

We apologize for the inconvenience caused. Please share your RTN (Registered Telephone Number) or customer id at [email protected] so that our team can look into your concern.

Regards,
Team d2h
davindersharma
 
Apr 4, 2019

not getting all channels in On year Freedom pack

Dear Sir,

We are using 1 year freedom pack of Independent TV from November 2018. Now from February 2019 some selected channels are removed by service provider. After query we came to know that these all are removed as per TRAI guideline. And if we want to see rest all channels we have to pay some additional amount on monthly basis.

Note that, we especially requested service provider to provide NDTV(on payment basis), but they refused to provide us and replied that it is not in their platform.

So, kindly help.

Davinder Kumar,
9646552751
rajputkapil
 
Mar 31, 2019

Price rise in dth services by illegel way

Dear Sir,
Complain against your new rule to select the channel to view is costing us almost double compare to earlier .My service provider was giving us package of Rs 250 and now i have to pay more than 370 for the same channels and due to new rule we have to pay mandatory Rs 150 for basic pack which is not in our use where as it was not there earlier and we were free to pay as per selected channels only or provided pack by DTH service provider. Is there is any option to stick with our earlier pack. Plz roll back this rule. Consumers are suffering a lot by your new rules.
Sir ya to hamari salary increase krva dijiye ya ye TV dth services hum logo k liye band krva dijiye.
Regards
Kapil
d2h Team
 
Mar 29, 2019

Poor Service by D2H

Dear Kapil,

We would like to inform you that your issue has been resolved regarding the set-top box.

Regards,
Team d2h
d2h Team
 
Mar 26, 2019

Poor Service by D2H

Dear Kapil,

We apologize for the inconvenience. We have forwarded your concern to our team and will get back to you with an update soon.

Regards,
Team d2h
Jeet ji
 
Mar 25, 2019

New Pack

Dear Sir
this feedback/Complain against your new rule to select the channel to view is costing us almost double compare to earlier .My service provider was giving us package of Rs 230 and now i have to pay more than 370 for the same channels and due to new rule we have to pay mandatory Rs 150 for basic pack which is not in our use where as it was not there earlier and we were free to pay as per selected channels only or provided pack by DTH service provider. Is there is any option to stick with our earlier pack. Plz guide me.
Regards
Jeet
7798660254
nairsudheer
 
Mar 25, 2019

NOT GIVING OPTION TO SELECT THE CHANNELS

Dear Sir,

I am using Sundirect net work for D2H. After the Trai order they changed the pack and now if I want to select channels of my choice their website not giving such option. They have made their own base pack which we need to select any how and top of it we can select other channels. But they force us to use their own base pack which is of no use to us. So please look into the matter.

With Regards/Sudheer Nair

Complaint Registration Form

    Information of the Company you are complaining about
    Subject of Complaint
    City (optional)
    Complaint Details
    Attach photos (optional)
    Confirmation code

    Submit

    Recently Updated Complaints

    GoIbibo - refund not initiated
    Dear Shivanshtekriwal, Greetings from Goibibo.com We...
    Reliance Jio - 4G Tower - Jio Network not available
    Hi Team I ecoworld outer ring road, Bangalore there is...
    Illegal MATAKA Shop - Close Illegal MATAKA Shop
    Our issue was solved .For this write now they thinking to...
    GoIbibo - Train Ticket cancellation Refund
    Dear Krishna_maheshwari, Greetings from...
    Policy Bazar - phone calls
    phone no 9707318275 plz stop calling me bc
    GoIbibo - REFUND DELAY
    Dear Abhishektyagi0001, Greetings from...
    GOIBIBO HOTEL - refund of payment made for booking || oyo hotel did not...
    Dear avinasha2605, Greetings from Goibibo.com We are...
    GoIbibo - Flight cancelled with out any prior information and refund...
    Dear Harikrishnn, Greetings from Goibibo.com We are...
    HSSC - unpaid fees
    I have applied for haryana police constable. I was paid...
    Sewa Kendra - Not applying my certificate
    Sir, my name is jaskaran singh and I am from Firozpur...
         
     

    User Registration

    Already a Complaint Board member? Log in now.
    Username:
    E-mail address:
    Password:
    Code:
    or connect with Facebook

    User Registration

    A confirmation email was sent to "".
    To confirm your account, please click the link in the message.

    If you don't see the email in your Inbox, please check your Spam box.

    User Login

    Not a member of Complaint Board? Register now.
    E-mail address:
    Password:
    Forgot your password?
    E-mail address:
    Back
    Loading, please wait...
    Your password has been sent to the specified email address. Log in
    or connect with Facebook

    User Facebook Login

    Enter Username