Log inRegister
Submit Complaint

Videocon D2H

India,
Maharashtra

Consumer complaints and reviews about Videocon D2H

d2h Team
 
Feb 9, 2019

D2h is not working

Dear Chanchal,

We apologize for the inconvenience. We have forwarded your concern to our team and will get back to you with an update soon.

Regards,
Team d2h
d2h Team
 
Feb 9, 2019

No response of emails

Dear Customer (moshaa),

I can understand that you are unable to reach out to us on call. Due to high call volumes, there might be a slight delay in attending your query.

Regards,
Team d2h
Rajeevsinha2019
 
Feb 7, 2019

Service issues

Customer Id : 187257373

I have recharged my d2h account with 815/- on 28th Jan. Later on 31st as per message from d2h that the TRAI plan will be applicable and hence consumer has to choose there plan else default plan will be applicable, I have request for Free to Air Channel @ 153/- .
Subsequently, yesterday I have selected channels as per my choice for which the charges reflecting was 520/-
But, the message that I received is that d2h team will get back to me . Now the situation as of now is as follows :

1. I have tried calling customer care multiple times, but unable to connect every time. Actually, it seems that d2h has voluntarily done something so as to not connect with customer
2. The service is still not activated as per my choice and I can’t see any paid channels which I have selected from the login user portal
3. I had recharged with amount 815/- but there is no balance that I can see and in fact I am not able to see any channels.

Please call me or correct the services as this is quiet frustrating and calls for legal action. I hope the message is clear for improvement in service.

Regards,
Rajeev Sinha
moshaa
 
Feb 7, 2019

No response of emails

Can someone please provide the customer care number of Videocon d2h. They seem to have disappeared since none of their contact numbers are working and there is no way we can get in touch with Videocon customer care.

Have sent emails to [email protected] on why channels cannot be viewed. However, there is no response from them.
Please help.
Chanchalraikwar
 
Feb 7, 2019

D2h is not working

Hi My name is chanchal raikwar Nd details are below.

Customer id-111059386

I have sufficient amount in my account but since last 2 days my d2h is not working I tried everything to connect d2h customer support but they are worst service provider I ever had so please active my account orther wise i will change my provider.

Thanks
Chanchal
samu philip
 
Jul 31, 2018

Cash deducted from my D2H account even after paying the Engineer in cash

I had booked Engineer visit to resolve my signals problem. I paid cash Rs. 200 to Engineer but he didn't charge back my account due to which Rs. 200 was deducted from my balance. on 7th Jul the service was terminated due to low balance. Since then I have been complaining but am getting no solution. Customer care people say they can only register complain but the service department is going to solve the queries. on 7th the complaint number received was 607429231. on 8th the complaint number was 607837176. on 10th the complaint number was 608604918. on 14th Jul I didn't get a complaint number but they confirmed to call back after resolving which never happened. on 15th the complaint number was 610917937. on 29th the complaint number was 616658709 & got a confirmation that the issue will be resolved within one hour & will get a call back. when I called back in the evening someone by the name if Mr. Prabhu talked with me & gave me a complaint number 616927993 & confirmed that the issue will be resolved 100% by next day 5:30 but it as expected never got resolved. I called back to talk with him today (31st Jul) & to inform him that the query didn't get resolved but the agent wasn't ready to connect me to him. today is 31st Jul & I am not sure if this query will ever get resolved. what a wonderful customer care which can only note down complaints & do not provide solutions.

best regards,
Samu Philip
[email protected]
Manhesh.SC
 
Jul 30, 2018

Wrong Channel Activated

Hi,
I have requested for activation of Sony PIX channel by calling Customer Care on 21.07.2018 but instead on PIX the Sony Six was activated by the Agent. The requested channel not activated till 22nd July 2018. After calling the Customer care on 22nd the same was activated but kept me in dark about wrong channel got activated i.e Sony SIX. On 24th July while suffering the channels I came to know about this. After contacting the Customer Care they raised complaint against the Agent for wrong activation of Channel. The complaint should resolved on 27th July 2018 01.27pm but till date status in open. On 27th July I spoke with Videocon D2H supervisor regarding my complaint 7 got assurance that it will resolved in 24-48 hrs. Now I got frustrated & fed up with the false promises from Videocon D2H customer services. Also contacted the Nodal officer my mobile no. on 28th July but he didn't attend the call...

Complaint No. :- 614714216

Thanks & Regards,
Mangesh C
Anil jhamar
 
Jul 26, 2018

No service by their customer care

I have made complaint on Thier customer center on 18,19,24 July 2018 since my d2h is not working and I requested for Thier engineer visit but nothing has happened . Every time they are booking fresh complaint. No senior person is ready to come on line. Every time they are telling visit will be done with in48 hours
Videocon_victim
 
Jun 22, 2018

Videocon DTH - no customer service number

My Videocon DTH is not working for the past 2 months. I have been trying to call their so called customer care number. That number just has IVR message to check balance.
The request call feature on their website is not working at all.
Is it not mandatory to have a customer service number at first place.
Totally stupid careless customer service

My ID: 175771550

If at all someone reads this from Videocon please call
Others please don't go for videocon DTH
Vkhom2897
 
Jun 12, 2018

D2h box not working

Dear Team,

My customer Id - 36269822

My videocon D2h box not working from last 3 days and I have call on your customer care no 91156 91156 but no one can response I have call on this no. Around 10 times but same issue I have facing this is the very pathetic service provider.

This is the 3rd time d2h box not working and last 2 times box was replaced and every replacement your engineer taking 400 rs of replacement .

Last time my box was replaced in sep or Oct 16 and within 1 year box again not working .

Please confirm me what is the warranty period of these boxs because I am not able to pay for this box 400 to 500 rs year by year .

Please do the needful for above matter and arrange the your engineer vsit at my home address on priority basis and I am already informed you in above . Provide me the warranty period I am not pay any type of extra amount apart from your engineer visit charge which 200 rs .

Please do the needful , thanking for your Anticipation

Vimal kumar singh
Khopoli , 410203
Maharashtra.
मनीष एम शाह
 
May 31, 2018

run ot of balance

Videocon D2H Custmore id is -20658980

is having an issue from last 20 days regarding the payment balance as mentioned above in the attached picture.

I do have a sufficient balance of Rs.2000/- in my videocon D2H account

From last 6-7 days i have been talking to customer care regarding this issue.

But there is no solution to this problem from your end .

Please i do request you to check and take initiative to resolve this problem as soon as possible.

Thanking you!

Yours Truly,

Videocon D2H Custmore id is -20658980

run ot of balance

Sattanand Chauhan
 
May 7, 2018

Services not resumed after recharge 18730563

Dear sir,
customer I'd 18730563

In morning I recharged my Videocon d2h with 315 rs my services not resumed and again I recharged with 330 rs still my services not resumed. I called the customer services of Videocon d2h they are asking 200 rs for service visit. I told them for why I need to pay money already my account balance is 600+ .they are asking service personal will visit and solve your query buy day before expiry every thing is working well after expiry and recharge paid channel is not resumed.plz help me to get service resumed. Why shall I pay additional 200 rs.

Regards,
Sattanand
8898417569
£rustrated cu$tomer
 
Jul 23, 2017

Worst D2H service (videocon)

Very poor, pathetic d2h service from customer care number 073558 73558
Non availability of signal is a major problem since installation. Please check my records, iam paying service engineer charge of Rs 200 every month due to non availability of signal which is not my fault but company's fault. If signals cannot be provided , please shut down d2h service. My customer id is 90910012
Really fed up with this company. Thinking of going to consumer court soon as each month service engineer takes away 200 rupees and I think its company's way of making money.

i am not satisfied the videocon services. this is bad experience.
Will it be helpful to raise a complaint in this forum
Because I really wanted to take some actions against videocon ....
Parag Mogare
 
Jul 4, 2017

Problem to receive signal and dish relocation

I registered the complaint about dish not receive a signal,this issue was registered on dated 1july2017 to the customer care and they told me your problem in solve before 24hours,but till date no engineer are came and customer care executive are not responding my problem,they only said about charges.!I agree to give any charges of dish related problems but they are not serious about this problem.so plz help me
Ashu Tiwari
 
Apr 8, 2017

Regarding changing package with Higher Prices.

Videocon working as a cheater...Guys always changing my plan with highr prices without asking to me. His nodal officer ( Rajesh on behalf of Mr. Yajuvendra) dont have manner to talk to customer, the company have a big name but people are very lethargic. I never thought that people who is sitting on at level of Nodal office the dont have manner that how to talk to customer. I really disappointed with your services. And the way of cheating. I know its tough time for everyone but this is not way to earn money and survive in the Market. I hope people oncern about customer.
Leon1
 
Oct 31, 2016

Poor customer service

My customer id is 93134058. I called Videocon d2h to inquire if they provide broadband internet as i already have their cable tv services. Unfortunately, i experienced the worst customer service from the representatives. First of all they did not understand my question and kept giving vague responses. And kept putting my call on hold under the pretext of transferring to their Supervisor. And finally disconnecting.

This happened 12 times. I am extremely frustrated that they could not answer my simple question and was subject to such poor service.

I am contemplating even cancelling my cable services with Videocon.

My feedback is definately to improve the quality of people hired to serve the customers. I am sure that my complaint is not going to be heard but i will never want to buy any videocon products in future.
N.M. Dayama
 
Oct 31, 2016

SERVICE

Dear Sir,
We dont understand which are paid channels and which are free .The sales channels like napptol, home shop, skyline are compulsorily included when customer doesn't want . Whereas standard news channels like BBC are not in supergold package but VIP news which is advt channel you are forced to buy in package. The organization is not at all customer friendly which can be noticed from numerous complaints seen. If balance is over the service is instantly disconnected but when I call on toll free line the answer is available balance and recharge date and it is disconnected before asking why I have called.some times the entertainment channels signal disappear only news channels are seen. Looks like Videocon is only interested in recharge money and not in providing service.. Irs getting worse than private cable operator
Nandkishor Dayama
customer ID 64638462
bijuan04
 
Aug 14, 2016

no signal for the past 1 week

It has been a week since a complaint has been raised for signal not available. The first complaint was done on 7th August, the CC executive said issue would be resolved in 24 hours. 24 hours has gone and no technician shows up.
The next call to customer care done on 9th August, the executive says issue would be resolved in 8 hours. Again 8 hours gone no information from anyone related to videocon. After this daily calls are made but the issue is still unresolved. Everytime the response is same, issue will be resolved in 24 hours, 48 hours. Whenever a call is made to the CC a new and comes with a new complaint number.
Finally on Friday 12th August I receive a call from technician, saying he would attend on Saturday and will call before coming. It's Saturday afternoon and no one from videocon d2h calls. Since it was a mobile number I call the technician and he says he will check with his person and call in 5 minutes. The call never comes back. After this whenever I call that number its either busy or the person doesn't pick up the call.
On Sunday I call CC again and spoke to the supervisor after holding the line for around 20 minutes. I ask him to escalate the call to his manager he says I would receive a call from his higher authority in 30 mins. Again the same thing repeats a message from videocon d2h with a new complaint number and a new ETA, but the issue still unresolved.
This is too much now Videocon, if you can't service your customer complaints on time, please do not give false ETAs. It's not that you are the only service providers in this industry. I had myself recommend videocon d2h to a lot of my friends, but now I think I shouldn't have done that. Going forward you are losing business from me and the people I know. This is the height of frustration you can take me too.
I have made payment for a year trusting youe initial service and that trust has been broken. I need my money back and don't expect me to still continue with your connection even after the issue is resolved. You can't hold your customer to ransom this way. We will react and react strongly.
My customer id is 124075003.
Vidhya Vasudevan
 
Jul 14, 2016

Pathethic Service - No response on the complaint

This has been my worst experience with videocond2h. I have been calling the customer care since monday i.e.(11/7/2016) and they said the isue will be resolved within 48hrs. Later after 48hrs I tried calling them they said the complaint ID has been closed and will sent the representative to my house. Yesterday again a new complaint has been raised still there's no representative turned up. This shows pure inefficiency and I hope someone will have the basic courtesy to get my issue fixed.
Archanaarun
 
Jul 11, 2016

About quality of movies

Last my complaint about error E04-4 from Videocon d2H and their poor quality service. I wrote about quality of movies which they shown on Hindi channels.I am not willing to hurt anyone. I just saying about quality of movie.if anyone got hurt then sorry about it.But think about how can a person tolerate movies like suryavansham,reddy,one man army show,aarya like movies most of the time.we are paying money so that we get entertainment. I am really sorry if anyone got hurt by my last complaint.government should pay attention that people really get entertainment from such d2h channel.or may b it is a game so that people will subscribe channel from SD to HD .
Archanaarun
 
Jul 11, 2016

Error E04-4

Respected sir/madam,
I am using Videocon d2H since last 3 year.my customer id is 81753219
Since yesterday my videocon d2H not working and showing error E04-4. I complained about it toward customer care.They said within 48 hour their engineer or mechanic will come to home and will solve this problem.But we have to pay for it 200 rs.200 rs is not a big amount but think 3-4 days without TV and plus paying 200 it is a loss of any customer.If one day customer pay late you stopped his services then for this days who will gone pay us? Is your company taking responsibility to pay for all those days when you are fail to provide service? I need a valid reason why a customer have to pay extra 200 for such error.who knows a person working in your firm purposely stopped such connection so that people like us pay money so that TV will work.One more issue is now adays you are showing us very bad quality movies on SD channel.why you are showing all south Indian dubbed movies on Hindi channel? I guess their are south Indian channels so that you will show them south Indian movies.kindly improve your service and give me valid written reason why a customer have to pay 200 rs if problem is from your side.so that people like me use it to show in court.thank you.
Swamini Samant
 
Jul 10, 2016

Smart card error

Smart card error every now and then
Radhakant Patro
 
Jul 2, 2016

Signal issue

Dear Sir/Ma'am,

1st Complaint: My coustomer ID: 19554182. I Used this prduct last 5-7 years. Videocon signal is very bad in Rainy season. When I not recharged Videocon company person Mr. Rohit called coming from no. ############ to me on 24th June 2016 that if recharge with 6 months then coustomer will get 14days extra and will get 1000 gift voucher. That gift voucher will redeem in online purchase. I recharged 6 months on 27th June 2016 but gift voucher not received and my complaint no.406211375 with Videocon D2H.

2nd complaint: I recharged with 6 months but signal is very week then i want temporary suspension my set up box for 2 months but videocon doesnot allow temporary suspension 2 months. Maximum temporary suspension is 15days. If customer wants suspension for 2 months then why videocon does not allow suspension for 2 months?

Why i paid if videocon signal is very bad.My complaint numbers are: 406211375 and 406285821

I request you to kindly give a chance for temporary suspension for 2 months due to rainy season.


Thanks & Warm Regards,
Radhakant Patro
Ph: +91-9820026676
ashishladu
 
Jun 10, 2016

Not giving signal since last two days

My customer id 100987530 of Videocon D2h having Rs 275/ month package. yesterday I have called about the news channel not coming since two days eventhough it is included in the service package ,however neither they have attended problem. They are asking charge of Rs 200 for deputing service engineer. Though it is problem from their side they are not ready to accept.

Today in the morning my all channel disappeared though all channel working fine yesterday , today morning it is disappeared.
When I called to Videocon d2h they are asking again Rs 200 / - for service charge.

How Videocon d2h charge Rs 200 on customer even if it is their fault. this happen regular in every six month. After connecting in to society common antenna this problem starts. We request you to file the complaints against such service provider who are not listening the customer.
Bharatratna
 
May 9, 2016

Complaint

My customer id is 61255884
On 2 may 2016 I complaint about channels. Engineer visited n he changed 170 rupees. Saying that it will be one month warranty.
But now again since yesterday 9 may 2016 my stb is not working. I called customer care they are telling me to pay 170 rs again for visit. Its hardly 8 days . But according to them there is no update of my complaint n charges which I paid on 2 may.
Even ln my account on tv no updates about my recharge which is around 7000 . It was recharged in feb 2016 for annual.
I am confused about all this mess.
Pls refund all my balance.
8689806070

Complaint Registration Form

    Information of the Company you are complaining about
    Subject of Complaint
    City (optional)
    Complaint Details
    Attach photos (optional)
    Confirmation code

    Submit

    Recently Updated Complaints

    Boat Basshead - Replacement unit not being delivered even after 15 days of...
    Sir, i claimed the warranty on my boat basshead 225...
    Slicepay - Money not settled
    I got my refund 2 month ago but slicepay said that that...
    EPASS KARNATAKA - Aadhar link
    So many people's doesn't know Last date to link...
    Indian army transport parcel department - Olx car
    Sir i see 02/12/2019 olx and he put add maruthi alto 800...
    honda activa 3G - Compliant from Unsatisified Customer
    To The Manager, Honda Consider either this as a...
    GHMC Property Tax - I have paid my property tax but not update your records
    Dear sir, I have paid my property tax in 2017-18...
    Future pay - No cashback given in wallet on shopping
    No cashback received on shopping from ganguly bagan big...
    Ajay panjabi - Log out permanently
    Plz stop all my transaction some one is miss used my...
    Vian Infrastructure Ltd, Haridwar - Vian Ganga, Haridwar
    I have booked one plot in Vian Ganga, Haridwar & paid...
    Future pay - No cashback received on purchasing several offer...
    No cashback given by future pay on purchasing goods from...
         
     

    User Registration

    Already a Complaint Board member? Log in now.
    Username:
    E-mail address:
    Password:
    Code:
    or connect with Facebook

    User Registration

    A confirmation email was sent to "".
    To confirm your account, please click the link in the message.

    If you don't see the email in your Inbox, please check your Spam box.

    User Login

    Not a member of Complaint Board? Register now.
    E-mail address:
    Password:
    Forgot your password?
    E-mail address:
    Back
    Loading, please wait...
    Your password has been sent to the specified email address. Log in
    or connect with Facebook

    User Facebook Login

    Enter Username